Yahya Kemal Beyatlı; şair, yazar ve diplomattır. Cumhuriyet Dönemi sanatçıları arasında yer alır. Türk edebiyatında “Dört Aruzcular” arasında kabul edilir. Şiirlerinde doğal ve yaşayan Türkçeyi kullanmıştır. Şiirlerini ilk kez 1961 yılında yayımlanan Kendi Gök Kubbemiz adlı eserinde toplamıştır. Yahya Kemal’in en önemli özelliklerinden biri, Doğu ve Batı kültürünü sentezlemesidir. Neo-klasisizm akımının Türk edebiyatındaki temsilcilerinden biridir. Neo-klasisizm, 20. yüzyılda Avrupa’da romantizme tepki olarak ortaya çıkmıştır.
“Şarkı” şiirinde şair, geçmişe duyduğu özlemi anlatmıştır. Şiirde ayrılık ve yalnızlık duygusu işlenmiştir. Şair, biten aşkın verdiği üzüntüyü dile getirmiştir. Şiir dörtlüklerle yazılmıştır ve aruz ölçüsü kullanılmıştır

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder